27. 2. 2015

Antarktida lodí - odlet

22.02.2015: T-5 dní Řím – Buenos Aires

oproti očekávání mám zabaleno celkem rychle. Trochu mne sice mrzí 23kg limit a ještě jenom jedno zavazadlo k tomu, ale nakonec se obrovská modrá reklamní taška podaří nafouknout natolik, že snad pojme vše potřebné. Jsem zvědav kolik z jejího obsahu bude nakonec potřeba a kolik se za dva měsíce vyloží bez jediné známky použití zpět na postel. Balit na dva měsíce je celkem zkouška, zvlášť, když lodníci (kódové označení pro BarkEuropa) v manuálu cesty dost neurčitě píší, že je omezená možnost omezené množství oblečení občas vyprat. Trošku mi ten wording připomíná zápisy z porad v práci a tak po tom co v pátek zjistím, že mám nárok jenom na jedno zavazadlo (grrr!) ještě píšu dotaz jakže to s tím praním jako je. Naštěstí se mi dostává odpovědi, že by to mělo být OK, a že chápou, že oblečení na 50 dní je celkem oříšek. V mém případě hlavně mít a pak i hlavně odvést. V sobotu, tedy den před odletem, ještě ve snaze minimalizovat objem nahrazuji původně zamýšlené lyžařské kalhoty goretex vrstvou, kterou plánuji přes standardní softshellky v době největšího nečasu nosit. Jsem zvědav jestli neomrznu. Jinak celkem typicky mi celý příruční batoh zabírá elektronika. V tomto případě 2x zrcadlovka, 3x objektiv, notebook, čtečka, tablet, nespočet nabíječek, extra baterek a drátů všeho druhu. Docela bych řekl, že ze součástek by šel sestrojit návratový modul Apolla s fullhd displejem jako bonusem. No tak snad toho mám dost.

V 17:10 na Ruzyni startuje můj spoj do Říma, kde mám dvě hodiny na přestup na, zatím snad můj nejdelší, 14hodinový let do Buenos Aires. Cestou se nic extrovního naštěstí nestává, dokonce se mi daří v mezích economy class i spát a tak nakonec dávám jenom jeden film ke snídani a cesta do Jižní Ameriky je za mnou.
V Buenos Aires přistávám na letiště EZE s tím, že odlétám z AEP (což je relativně častá kombinace), na přestup mám zprvu docela štedrých osm hodin. Nicméně po tom co trvá dvě hodiny čistého času od touchdownu letadla k bráně letiště, netřeba tento přestup podceňovat. Nakonec osobně doporučuji cca 4-5 hodin na samotný transfér, což se může zdát jako strašně číslo, ale bez zbytečného stresu to tak nakonec vyjde.

Cestu mezi letišti řeším nakonec nejvíc standardně a sice ještě před výstupem z customs v rámci přepážky TiendaLeone, což je místní dopravce, který vás odveze do města a na letiště, kupuji jízdenku na autobus (EZE – Centrum – AEP) za 140 ARS s tím, že v centru na chvíli vystoupím a dojdu na oběd. Pokud by se vám nechtělo trmácet autobusem je doporučováno vzít taxi (také možné od TiendaLeone), který by cestu měl zvládnout rychleji (+- hodina). Po cca hodině a 10 minutách vystupuji na autobusovém nádraží, kdesi v Buenos Aires za 30 ARS dávám do úschovny batohy a také drtivou většinu toho co mám na sobě, ono přeci jen člověk snažící se zabalit do 23 kilogramů nakonec skončí u toho, že má část výbavy, a to samozřejmě tu nejvíce težkou a tedy teplou, na sobě na což 30 stupňů není úplně dobrá příležitost jak testovat vaše saunovací schopnosti. V Buenos Aires jenom obcházím náměstí u autobusáku a hledám oběd, za cca 110 ARS si tak dávám argentinský steak s kaší. Dobré to bylo to né, že ne, ale že bychom v ČR za stejné peníze nedostali podobné jídlo to se také říct nedá. Pak už mě čeká jenom cesta na letiště a relativně rychlý checkin. Mou trpělivost jenom zkouší Aerolineas Argentinas s mým posledím segmentem cesty, když máme hodinu zpoždění. Už se vidím jak hledám někde ubytování, ale nakonec odlétáme a okolo osmé večer jsme v Ushuaia.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Mohlo by se vám líbit...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...