27. 2. 2015

Antarktida lodí - Ushuaia + Fin del Mundo NP

24.02.2015 Ushuaia T-3


Do cesty mi zbývají 3 dny, dnes si chci projít město a vymyslet aktivity na další dny. Z původního plánu strávit dnešek ve městě pomalu schází, primárně proto, že v Ushuaia toho moc není. Městečko má malinké centrum, stávající ze jedné hlavní ulice, na které jsou obchody obchůdky všeho druhu, primárně suvenýr šhopy a outdoor vybavení všeho druhu. Nic nepočítejte, že by zde šlo rozumně = levně koupit. Ceny jsou zde násobné oproti Evropě. Jakákoli jen trochu outdoor připomínající věc začíná na 5000 CZK (triko, bundička), cokoli opravdu outdoor (nějaký „značkový materiál, nejdebože Goretex) je pak za 10k CZK a výš. Zkusmo jsem nahlédl do obchodu se zrcadlovkami a dnes již o jednu generaci překonaná Nikon D7000 se prodává za cca 17000 ARS (velice zhruba x 3 na CZK) s tím, že česká cena je shodou okolností také 17000, ale korun. Takže pozor na to cokoli si zde chtít dokoupit. Tak alespoň zjišťuji odkud jezdí autobusy, které pendlují mezi městem a různými atrakcemi (různé národní parky), standardizovaná cena je 200 ARS za obousměrnou cestu (autobusy vyjíždějí a vracejí se v pravidelných intervalech), případně cca 1000 ARS za organizovaný zájezd s průvodcem, nebo něco mezi za soukromý výlet taxíkem.

25.02.2015 Ushuaia a Fin del mundo national parkT-2

Dneska mám v plánu navštívit přilehlý národní park. Ráno okolo deváte tak nastupuji do jednoho z minivanů, které v pravidelných intervalech pendlují mezi parkem a městem. O dvacet minut později platím 140ARS za vstup (pravděpodobně zde platí dvojí ceny pro našince a cizince, jelikož večer předem mi v B&B Argentinská paní říká, že je vstup 80 ARS), minivan nás pak vysazuje na začátku coast trail, což je asi 8km cesta (3 hodiny) vedoucí podél jezera k visitors centru. Cesta je to vskutku pěkná a každou chvíli něco fotím, nejvíce mi to připomíná parky v Kanadě nebo na Aljašce, ale díkybohu bez komáru a mušek. Takže velký win. Po poledni dorážím do visitors centra, kde procházím místní výstavku o historii parku a vymýšlím co dál. Minivan jede zpět v 13 a 15hodin. Díky bloumání po okolí mám do dalšího odjezdu hodinu a půl. Ptám se paní na informacích co by mi doporučila. A ta mi relativně bez bázně a hany nabízí 3 hodinový trail s několika zkratkami, abych se dostal na tu hodinu a půl. Jsem lehce nervózní z toho času, ale paní na mě kouká jako na velikého sraba, kdybych to jako nešel, a to mi polárníci a dobrodruzi nesmíme dopustit. Tak se s ní loučím a vydávám se v ústrety cestě. Naštěstí, jinak bych tam bloudil do teď, po 20 minutách špatně odbočím a po té co se motám mimo stezky v lese, kdy se mi přehrává v hlavě posledních 20 minut Záhady Blairwitch, abych se naštěstí objevil na kopci nad místem, kde jsem před hodinou vyšel. Takže původní plán padá a jdu zpátky k visitors centru. Dovnitř nejdu, dotazy na to proč nejsem tam, ale jsem tu si nechci kazit náladu. Pak už jen minivan a zpět do města. Jako na potvoru dorážím kolem půl páte, kdy jsou všechny restaurace už zavřeny z oběda, ale ještě nejsou otevřeny na večeři a tak se jdu osprchovat a jím nakoupené mufiny z nákupaku. Pěkný den a pěkný park.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Mohlo by se vám líbit...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...