27. 2. 2015

Antarktida lodí - příprava

Velmi krátký úvod. Před cca dvěma nebo třemi lety jsem na oblíbeném cestovatelském fóru www.akcniletenky.com našel drobný odkaz na stránky s deníkem cestovatele Petra Wolfa, který přeplul Atlantik s návštěvou Antarktidy na historické plachetnici BarkEuropa. Ihned se mi ten nápad a cesta líbil a říkal jsem si, že by to bylo fajn někdy uskutečnit. To co následuje je popis této cesty...

13.07.2014 – T-230 dní

Je půlka července, venku prší, jsem týden a kousek ženatý a začínám se více připravovat na vyplutí.
Cesta i cíl jsou známé. V plánu je 27.02.2015 se nalodit v Argentinské Ushuie (dneska zrovna hraje finále Argentina s Německem finále mistrovství světa ve fotbale, tak uvidíme jak to Leo dá nebo nedá) na historický trojstěžník BarkEuropa a vyrazit přes Drakeův průliv směrem k pobřeží Antarktidy a dále pak pokračovat přes Atlantik až k břehům Jižní Afriky, kde bude cesta končit. 52 dní na moři, 52 dní v kajutě, 52 dní zcela offline. Bude to očistec.

Do této doby byl celý plán hodně nemateriální, sic jsme se s mojí, teď už ženou, dohodli, že na cestu „můžu“, vymysleli jak to celé dobrodružství zaplatit (jizva po ledvině mě už přestává svědit!), tak pořád šlo prostě říct „ne“ a bylo by, teda spíš nebylo by. Ale to se naštěstí nestalo, zatím naštěstí, možná budu mluvit za pár měsíců jinak. A tak jsem sednul k internetu a vyplnil booking form. BarkEuropa odpovídá rychle a přesně, jednou odpověděli později a dokonce se omlouvali, že měli hodně práce s jinou výpravou, zatím z toho mám dobrý pocit. Přeci jen důvěra a zájem „operátora“ je při takovéto plavbě stěžejní a pokud by se nyní chovali ke mě nějak divně, jak by to vypadalo asi na moři.
Takže teď tři-čtvrtě roku před vyplutím dávám dohromady web, zkouším obeslat možné sponzory a hlavně platím prvních 20% ceny palubenky. Teď už není moc cesty zpět.

Držte palce.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Mohlo by se vám líbit...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...