27. 2. 2015

BarkEuropa T-0: Nástup na Loď


Tak a je to tu. 
Dneska mi to začíná. 
Půl roku těšení se, obav a příprav dnes vyvrcholí, když nastoupím na loď. Z hotelu se checkoutuju v deset hodin, na lodi mám být v pět. Takže v mezi čase jdu do místního muzea (140ARS), kde trávím prohlídkou dějin osidlování Ohňové země, dobývání Antarktidy a popisem historie místního vězení (kde se muzeum nachází) příjemné tři hodiny aniž bych ho stihl projít v detailu celé. 

Nicméně dnes se nechci nechat napálit a tak vyrážím na oběd. Dávám si v místní restauraci denní menu, což je pití a hovězí řízek s hranolkami. Jelikož jsem posledních pár dní živ primárně o toastovaném chlebu s marmeládou, tak je to na jednu stranu obrovská exploze chutí, ale na druhou je to úplně vymáchané v oleji. Ale přežít se na tom dá jak říká Krokodýl Dundee. Po obědě pokračuji svou marnou misi za nákupem sandálů nebo jiných „domácích“ bot v kterých se bude dát sprchovat. 

Moje utrpení je rozdělené na dvě fáze, ta první je, že veškerá sandálům obuv, kterou nalézám, má cenovku 500ARS+ (ano zhruba tedy 1300kč a výš), což za boty, které jsem chtěl koupit za 100kč maximálně dát nechci a nebo jsou ostatní obchody v rámci odpolední siesty (13-16) zavřené. No tak jdu zpět na hotel a přemýšlím co dělat a jestli se mi chce dát 1300kč za žabky. 

Na hotelu projíždím naposledy internet, ty facebooky, loučím se s kamarády a s rodinou a na čtvrtou hodinu zase vyrážím do města na obhlídku obuvi. Nakonec v jednom z posledních sportů nacházím klasické neznačkové sandále, které byste na trhu koupili za 50kč max, s cenovkou 250ARS (ani to radši nenásobím) a tak vyndavám 20euro, kterými platím a jdu zpět na hotel. 

Na hotelu už je to rychlé narvu všechny věci do tašek a s Isabelou, která se taky naloďuje voláme taxíka. Trochu mě děsí, že Isabela, jako holka, má asi o polovinu věci míň než já.. 
No tak jsem zvědav. Po menším nedorozumění s taxikářem, který nás nejdříve chce vést na letiště (aeropuerto) a nikoli do přístavu (peurto) dorážíme na místo a jdeme se checkinout na výpravu. Na lodi už je čilý ruch, přijde mi, že jsme jediný kteří dorazili na domluvený čas a nikoli o tři hodiny dříve. 

Dostávám přidělenou kajutu 6, která je pro čtyři osoby, ale nakonec tam budeme jenom tři. Což je super, více úložného místa:-). V rámci lodi jsme pak rozděleni do tří skupiny, podle barev holandské vlajky, já jsem v bíle. S tím, že každá skupina má vždy na 4 hodiny v rámci plavby na starosti loď, její řízení, plachty a vše kolem (krom vaření, uklízení a tak) a pak má osm hodin volno a zase znovu. 

Toto neplatí při výletech, kdy se tyto hlídky ruší. Večer už se jenom postupně seznamuju se svými spoluplaviteli na příštích 52 dní a kolem půlnoci (ani nevím jak to uteklo) jdeme spát. V kajutě se spí celkem dobře, naštěstí jsme ještě přivázaní v přístavu tak to ani nehoupe.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Mohlo by se vám líbit...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...